Uit onderzoek van bureau Motivaction onder ruim 500 mensen blijkt dat goede koffie belangrijk is voor sfeer en motivatie op het werk. Voor 60% geldt dat slechte koffie hen de werklust ontneemt en bijna 90% van de ondervraagde groep verwacht ‘gewoon een lekker kopje koffie’ van de directie. Maar…helaas, dat krijgen ze dus niet. Ruim 60% geeft aan dat het beter kan. Laat staan dat mensen echt enthousiast zijn over de kwaliteit van de koffie op hun werk. "Dat zou toch fantastisch zijn, als de koffie op je werk zo zalig is dat je bijna niet kunt wachten om weer aan de slag te gaan.“
Bij veel mensen treedt gewenning op. Ze vinden de koffie beroerd maar drinken hem toch op, zonder te klagen. Ze hebben gewoon zin in koffie en als het dan maar warm en bruin is, dan gaat het voor koffie door. Maar het kan ook anders!
Durf de werkgever om lekkerdere koffie te vragen en gebruik daarvoor de onderstaande argumenten:
De werkgever zou moeten beseffen dat goede koffie een belangrijke motivator is voor het personeel. Dat geldt overigens ook voor de directie zelf. Daarnaast beseffen dat goede koffie niet alleen haar positieve bijdrage levert voor werklust en sfeer onder het personeel, maar ook voor bezoekende klanten en partners. De kwaliteit van je dienstverlening uit zich immers ook in ‘details’ als goede koffie. Werknemers verrassen door te investeren in betere koffie van goede kwaliteit. Denk aan de geur van versgemalen arabica koffie die zich door het pand verspreidt. Die paar centen extra per kopje verdient men dubbel en dwars terug door blij en gemotiveerd personeel.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Word!!!!
Al dat SBS6 publiek dat plichtmatig en stilzwijgend hun D.E. Siroopbocht zitten weg te buffelen omdat dat nu éénmaal voorhande is en ze blijkbaarniet beter weten.
Post a Comment